Veelgestelde vragen

VoIP

  • Wat zijn de voordelen van Managed Voice?

    Er zijn veel voordelen verbonden aan deze manier van bellen:

    • U heeft geen telefooncentrale nodig en heeft daarom geen kosten voor service of beveiliging.
    • U hoeft geen abonnement te nemen op analoge of IDSN lijnen.
    • U bespaart 40 to 70% op uw huidige belkosten.
    • U behoudt uw eigen telefoon- en faxnummers, ook als u later gaat verhuizen.
    • Onderling bellen is gratis, naar verschillende locaties en zelfs naar vestigingen in het buitenland.
    • U kunt communiceren met een vast telefoonnummer in uw reclame-uitingen, een 06 nummer wordt nog steeds niet als ‘professioneel ‘ gezien, u kunt doorschakelen hoe u wilt, wanneer u wilt en naar wie u wilt.
    • Via een inlogscherm op uw computer, kunt u zelf wijzigingen aanbrengen in het programma van uw telefooncentrale.
  • Kan je een bestaande Telefooncentrale / PBX koppelen met een VoIP aansluiting?

    Is je bestaande PBX geschikt voor VoIP, dan kun je je telefoonlijn vervangen door een zogeheten ‘siptrunk’. Je belt dan via je internetverbinding. Voordeel is dat je gebruik kunt blijven maken van je telefooncentrale en alle daarop ingestelde diensten, terwijl je wel profiteert van de lagere gesprekstarieven. Bijkomend voordeel: De capaciteit van een siptrunk is eenvoudig uit te breiden. Heb je nog een traditionele (ISDN) centrale in gebruik en wil je je telefoonlijn vervangen door een siptrunk, dan kan dat. In dat geval heb je een omzetter nodig. Easy2Begin kan je informeren welk type voor jou geschikt is.

  • Wat is QoS (Quality of Service)?

    Je deelt je internetverbinding vaak met meerdere apparaten en applicaties. Internetbrowsers, downloadprogramma’s en natuurlijk je VoIP toestellen. Wanneer de bandbreedte van je internetverbinding niet voldoende is om al dit verkeer direct af te handelen, moet er een keuze gemaakt worden welk verkeer met voorrang wordt afgehandeld. Met het QoS-protocol kan je aangeven dat het VoIP verkeer voorrang moet krijgen op het overige dataverkeer. Een download kan wel enkele seconden vertraging oplopen, maar tijdens een telefoongesprek wil je geen woord missen.

  • Hoe is de spraakkwaliteit van VoIP?

    De kwaliteit van VoIP telefonie van Easy2Begin doet niet onder voor die van traditionele telefonie. De kwaliteit van zakelijke telefonie via VoIP is dan ook vele malen beter dan bellen via bijvoorbeeld Skype. VoIP telefonie van gnTel is vergelijkbaar met ISDN kwaliteit. Veel hangt af van de internetverbinding en met name van de ‘up-load’ snelheid hiervan. Wanneer je je internetverbinding gebruikt voor zowel e-mail verkeer, surfen op het web en VoIP, dan is het noodzakelijk een gedeelte van de 'up load’ te reserveren voor spraak. Zo voorkom je dat veel dataverkeer de spraakkwaliteit aantast. Dit kun je via QoS op je router of switch instellen. Om de beste mogelijk kwaliteit te behalen kun je een aparte internetverbinding nemen voor VoIP. Dat kan een ADSL verbinding zijn of een glasvezelverbinding met internet toegang. In de meest ideale omstandigheid neem je een ADSL of dataverbinding die rechtstreeks koppelt met je VoIP provider. Mocht je een mindere spraakkwaliteit ervaren, dan ligt dit bijna altijd aan de internetverbinding. Het gesprek verloopt dan hakkelig. Dit is een gevolg van te weinig bandbreedte op de gebruikte internetverbinding.

  • Kan VoIP over je datanetwerk?

    Omdat VoIP werkt over je datanetwerk is in veel gevallen geen extra bekabeling nodig. In veel kantooromgevingen ligt al CAT 5, CAT5e of CAT6 databekabeling. Deze is geschikt voor VoIP telefonie. Vaak kun je de bestaande switches en routers van je computer infrastructuur blijven gebruiken. Bij een grote kantoorlocatie is het wel aan te bevelen om het computerverkeer te scheiden van het telefonieverkeer. Hiermee is de kwaliteit van VoIP beter te garanderen.

  • Kan mijn mobiel worden gekoppeld?

    Ja door het combineren van vaste- en mobiele aansluiting vergroot je de bereikbaarheid van jezelf, medewerker(s) en/of het kantoor. De beller weet niet of of de persoon zich op kantoor of onderweg bevindt, hij krijgt jou simpelweg altijd aan de lijn. De (potentiële) klant belt één nummer en krijgt jou altijd aan de telefoon. Je bespaart hiermee ook nog eens kostbare doorschakelkosten. Besparing is je eerste winst!

  • Hoe verhoudt VoIP zich tot traditionele telefonie?

    Telefonie is telefonie, of je nu belt via gnTel of via een traditionele telefoonlijn. Wel zijn de mogelijkheden van bellen via internet (VoIP) veel groter dan de mogelijkheden bij traditionele telefonie. Zo is het eenvoudiger om verschillende vestigingen met elkaar te koppelen en kun je ‘intern’ bellen tussen je vestigingen. Ook al bevinden die vestigingen zich in het buitenland. Je kunt zelfs je thuiswerkers deel uit laten maken van je bedrijfstelefonie-oplossing. VoIP telefonie maakt gebruik van je computernetwerk en internetverbinding. Hierdoor hoef je voor telefonie geen apart netwerk meer aan te leggen en te onderhouden. Je hoeft zelfs geen eigen telefooncentrale meer op locatie te hebben. Je hebt alleen maar een goede internetverbinding nodig. Ook biedt VoIP meer mogelijkheden tot integratie met bijvoorbeeld je CRM systeem. Kortom veel meer mogelijkheden om telefonie flexibeler en kostenefficiënter in te richten.

  • Is VoIP te integreren met andere diensten?

    Een van de grote voordelen van VoIP is de relatief eenvoudige integratie met computersystemen. Denk hierbij aan; direct bellen vanuit het adresboek en automatische koppeling met een CRM systeem om de klantgegevens direct bij de hand te hebben. Op deze manier kun met VoIP je werkprocessen eenvoudig ondersteunen. Door middel van maatwerkoplossingen is eigenlijk elke denkbare koppeling tussen VoIP en ander computer of databasesysteem mogelijk.

  • Wat is VoIP

    VoIP is de afkorting van ‘Voice over Internet Protocol’ of eenvoudig gezegd; bellen over internet. In plaats van bellen over de traditionele telefoonlijn, loopt het gesprek over internet. Met VoIP kun je je bestaande telefooncentrale of PBX vervangen. Doordat VoIP gebruik maakt van het Internet Protocol kan het bijvoorbeeld gecombineerd worden met je CRM systeem. Ook is het eenvoudig mogelijk om een telefonieoplossing in te richten voor verschillende vestigingen in binnen-, en buitenland.

  • Is VoIP locatie afhankelijk?

    Nee, omdat VoIP niet afhankelijk van is van een vast aansluitpunt (de traditionele telefoonlijn), kun je overal waar je internetverbinding hebt, bellen en gebeld worden. Je telefoonnummer is niet gekoppeld aan een fysieke telefoonlijn, maar aan je VoIP account. Dus overal waar je met je VoIP account verbinding hebt via het internet kan je bellen en gebeld worden op je vaste telefoonnummer. Zo kun je een telefoonnummer laten binnenkomen op verschillende VoIP toestellen. Bijvoorbeeld op kantoor en tegelijkertijd op je werktelefoon thuis. Heb je een smart phone met een VoIP App, bijvoorbeeld Bria, en WiFi, dan kunt u overal waar je WiFi verbinding hebt bellen en gebeld worden op je vaste telefoonnummer. Handig wanneer je bijvoorbeeld op verschillende vestigingen werkt of op zakenreis bent.

Internet

STEL UW VRAAG